Wie kan mij helpen om testprocessen in CRM en SAP te automatiseren?

+2 stemmen
gevraagd 19 januari 2017 in Teamwork door Hans Nieuwenkamp (140 punten)
Hallo ik werk met verzekeringsproposities. Op dit moment wordt er in CRM manueel getest. Ik zou graag het testwerk, vooral de regressietesten, automatiseren. Wie kan mij helpen hier vorm aan te geven?

3 Antwoorden

+1 stem
beantwoord 25 januari 2017 door Gerard Jonker (160 punten)
Hallo Hans,

Voor zover ik bekend ben met het geautomatiseerd testen van een CRM applicatie is dat veel applicatie zijn/haar eigen testtool heeft, waarmee de applicatie getest kan worden.

Er zijn wel tools waarmee de CRM applicatie getest kunnen worden, maar dan is een vertaling naar het uitlezen van de CRM code nodig. Dit vereist dan enige kennis van de CRM code.

Welke tool het beste past, dat zal uit een toolvergelijking moeten blijken.

Met vriendelijke groet,

Gerard Jonker
0 stemmen
beantwoord 27 februari 2017 door Jan Paul (140 punten)
Beste Hans,

Kun je aangeven of je in de WEBGUI van SAP werkt of de SAPGUI? Dit maakt namelijk uit voor het automatiseren.

Groeten,

Jan Paul
opmerking gemaakt 28 februari 2017 door Hans Nieuwenkamp (140 punten)
In CRM werk ik in de SAP CRM User interface. Inmiddels heb ik binnen het bedrijf de werking van SOAP UI gezien. Hiermee kunnen gemakkelijk, via XMLs, startsituaties worden gecreëerd in CRM. Dat is dan een vorm van automatisering die tijd oplevert. Daarnaast maken we hier gebruik van een webservice via HP ALM waar de regressie wordt gemeten. Nu is dat ontwikkeld voor verzekeringsproposities in het polis stadium. Echter in CRM zit het offerte stadium. Het probleem met de offertes is dat er verschillende andere applicaties in het traject moeten worden aangeroepen (fraudecheck, moraliteitsvragen enz..) die in andere systemen zitten. Ik vind het lastig om dat in te bouwen in de automatisering. Misschien een beetje lastig verhaal maar misschien komen er ideeën naar boven waar ik wat aan heb. Mijn vraag is dus eigenlijk: Wat doe je qua automatisering met een systeem wat af en toe andere systemen moet aanroepen (en dan een antwoord moet hebben) voor het verder kan. Nu zal er steeds een manuele handeling nodig blijven om het proces door te laten lopen.
0 stemmen
beantwoord 9 maart 2017 door Marcel Oostveen (150 punten)
Beste Hans,

Ik weet niet of je al voorzien bent van een oplossing, maar ik zou je hier graag bij willen helpen...

https://www.linkedin.com/in/marceloostveen/

Met een InnSpirerende groet,

Marcel

0628565359
...